Lounea laajentaa huippunopeaa valokuituverkkoaan Himangalla

Lounea on käynnistänyt valokuituverkon rakentamisen Himangan Akolan ja Mäntyperän alueilla, tuoden niiden asukkaille ja yrityksille avainlippumerkityn ja toimintavarman tietoliikenneyhteyden. Tämä valokuituverkon laajennus on ensimmäinen askel Kalajoen alueella sen jälkeen, kun Kalajoen Kuitu tuli osaksi Louneaa.

Suomalainen Lounea on sitoutunut kehittämään Kalajoen digitaalista infrastruktuuria pitkäjänteisesti ja vastuullisesti. Lounean tavoitteena on varmistaa, että Kalajoen asukkailla ja yrityksillä on käytössään teknisesti edistyneimmät ja ympäristöystävälliset yhteydet, jotka tukevat sujuvaa digiarkea ja kestävää tulevaisuutta.

Paikallinen kumppanuus ja kehitys avainasemassa

Yhteistyö Kalajoen kaupungin, paikallisten asukkaiden ja toimijoiden kanssa on Lounealle tärkeää. Alueen rakentamisesta vastaa Lounean rakentajakumppanina kalajokinen HSK-Sähkö. Lounea Palveluiden toimitusjohtaja Juha Häkämies kommentoi ensimmäistä rakennusvaihetta Kalajoella: – Lounea on otettu hienosti vastaan Kalajoella! Nyt Himangan alueen asukkaille tämä tarkoittaa paitsi parempia yhteyksiä, myös uusia mahdollisuuksia digitaalisessa maailmassa, olipa kyseessä sitten etätyö, viihde tai yritystoiminnan kehittäminen.

Tulevaisuuden digi myynnissä jo nyt

Lounea haluaa varmistaa, että jokaisella on käytössään teknisesti edistyksellisimmät yhteydet, jotka tukevat heidän arkeaan ja mahdollistavat tulevaisuuden digipalvelut.

Kalajoen Himangan alueen asukkaille tämä on hyvä tilaisuus liittyä osaksi energiatehokasta ja luotettavaa valokuituverkkoa. Lounean verkkosivuilla voi tarkistaa verkon saatavuuden sekä ja jättää liittymätilauksen, vaikka saman tien. Myös aiemmin Kalajoen Kuidulta tilauksen tehneiden tulee vahvistaa tilaus Lounean asiakaspalvelun kautta.

Lisätietoa: Pasi Arvola, päällikkö, Lounea
puhelinnumero: +358297070442 sähköposti: pasi.arvola@lounea.fi