Siirry sisältöön

Lounea ostaa Vakka-Suomen Puhelimen Nakkilan ja Noormarkun kuituverkot – uusia mahdollisuuksia myös muille paikallisille Finnet-yhtiöille

Lounea on sopinut Vakka-Suomen Puhelimen kanssa Nakkilan ja Noormarkun kuituverkon ja näiden asiakkaiden siirtymisestä liiketoimintakaupalla Lounealle. Tämä laajentuminen on Lounealle luonteva strateginen askel, sillä alueet ovat elinvoimaisia ja kasvavia, tarjoten erinomaiset mahdollisuudet kehittää Lounean paikallista valokuituinfraa eteenpäin alueilla.

Lounea Palveluiden toimitusjohtaja Juha Häkämies kertoo, että merkittävä hankinta vahvistaa Lounean asemaa kotimaisena valokuituverkkojen edelläkävijänä:

Meille on tärkeää tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua ja varmistaa, että mutkaton digiarki on mahdollista kaikkialla Suomessa. Nakkilan ja Noormarkun asukkailla ja yrityksillä on jatkossa käytettävissään teknisesti edistyksellisimmät ja luotettavimmat tietoliikenneyhteydet.

VSP:n uuden strategian mukainen liiketoimintakauppa

Liiketoimintakauppa avaa Vakka-Suomen Puhelin Oy:lle mahdollisuuden kasvattaa investointeja edelleen yhtiön uuden strategian mukaisilla alueilla sekä mahdollisuuden lisätä panostuksia valokuituliiketoiminnan henkilöresursseihin ja osaamisen kehittämiseen.

– Panostamme jatkossakin voimakkaasti valokuituliiketoiminnan kannattavaan kasvuun ja investoimme merkittävästi alueille, joilla voimme tarjota kasvollista palvelua. Tahtotilamme on olla valituilla verkkoalueilla se paras vaihtoehto asiakkaille, sanoo Vakka-Suomen Puhelimen toimitusjohtaja Simo Rosendahl.

Nakkilan ja Noormarkun alueille yhtiö halusi löytää kumppanin, jolla on paremmat mahdollisuudet tarjota kyseisillä alueilla myös kasvollista palvelua.

– Vastuullisena toimijana meille on tärkeää, että asiakkuudet siirtyvät arvopohjaltaan kestävän, luotettavan ja ennen kaikkea kasvollisen palveluntuottajan hallintaan. Näimme Lounean parhaana vaihtoehtona Nakkilan ja Noormarkun asiakkaille, Rosendahl toteaa.

Uusia liiketoimintamahdollisuuksia paikallisille teleyrityksille

VSP on osa Finnet-yhtiöiden paikallisesti toimivia teleyrityksiä, joten hankinta avaa myös uusia mahdollisuuksia samankaltaiselle liiketoiminnalle muiden Finnet-yhtiöiden kanssa. Häkämiehen mukaan kuituverkon myynti Lounean kaltaiselle valtakunnalliselle ja vastuulliselle toimijalle kehittää paikallisia tietoliikennepalveluita entistä tehokkaammin.

Lounea on rakentanut ja ylläpitänyt valokuituverkkoja jo yli 15 vuoden ajan, investoiden valokuituverkkoihin noin 200 miljoonaa euroa vuoden 2010 jälkeen.

– Tämä kauppa on osa Lounean jatkuvaa panostusta Suomen digitaalisen infrastruktuurin kehittämiseen ja sen tavoitteena on tarjota korkealaatuisia ja monipuolisia palveluja entistä laajemmalle asiakaskunnalle, lisää Juha Häkämies.

Kaupan myötä Nakkilan ja Noormarkun asukkaat pääsevät nauttimaan entistä paremmista digitaalisista mahdollisuuksista ja kasvavasta verkosta. Muutos ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä; nykyiset sopimukset pysyvät voimassa ja palvelut jatkuvat ennallaan.

– Käynnistämme siirron Lounean palveluihin loppukesästä. Lounea tulee kasvattamaan verkon saatavuutta, jotta mahdollisimman monella Nakkilan ja Noormarkun kotitaloudella sekä yrityksellä on nyt ja tulevaisuudessakin käytössään nykyaikaiset ja luotettavat digipalvelut, Juha Häkämies kertoo,

Lisätietoa:

Juha Häkämies, toimitusjohtaja