Siirry sisältöön

Tekoäly mullistaa asiakaspalvelun: Lounea ja Aiwo yhdistävät voimansa asiakaskokemuksen kehittämiseksi

Valokuituyhtiö Lounea ja tekoälypohjaiseen asiakaspalvelun analysointiin erikoistunut Aiwo ovat käynnistäneet yhteistyön, joka tuo merkittäviä parannuksia asiakaspalvelun laatuun, kustannustehokkuuteen ja asiakaskokemukseen. Tekoäly mahdollistaa nyt Lounealle ennennäkemättömän tavan kehittää palvelujaan asiakkaiden tarpeita ennakoiden. Yhteistyö on osa luonnollista jatkumoa, jossa Lounea hyödyntää luotettavia ja testattuja tekoälyratkaisuja kasvavan liiketoimintansa ennakoivaan kehittämiseen.

Asiakasääni liiketoiminnan kehittämisen ytimessä

Aiwon kehittynyt teknologia analysoi jokaisen Lounean asiakaspalveluun saapuvan puhelun ja viestin, mikä nostaa asiakkaiden palautteen ja tarpeet keskeiseksi osaksi liiketoiminnan ja prosessien kehittämistä. Tämä parantaa asiakaskokemusta ja auttaa kehittämään asiakaspalvelua entistä sujuvammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi. Ratkaisemalla ennakoivasti asiakkaiden kohtaamia haasteita pystytään tarjoamaan entistä saumattomampi palvelukokemus, mikä tehostaa asiakaspalvelun toimintaa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä.

AI vastaa kasvaviin odotuksiin

Lounean asiakkuusjohtaja Ari Ringborg kertoo, että Lounean kasvavat asiakasmäärät ja nopea maantieteellinen laajentuminen ovat antaneet sysäyksen tekoälyn hyödyntämiselle asiakaspalvelun kehittämisessä:
– Yhteistyö Aiwon kanssa vahvistaa entisestään korkeaa asiakastyytyväisyyttämme. Tekoälyn avulla voimme käsitellä asiakaskontakteja tehokkaammin. Se virtaviivaistaa prosesseja, mikä vapauttaa henkilöstölle aikaa keskittyä vaativampiin asiakaspalvelutehtäviin. Tämä mahdollistaa nopeamman asiakaspalvelun ja parantaa sekä asiakas- että henkilöstötyytyväisyyttä, Ringborg toteaa.

Proaktiivinen asiakaspalvelu tekoälyn voimalla

Aiwo ja Lounea ovat sitoutuneet jatkuvaan asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Tämä yhteistyö mahdollistaa proaktiivisen kehitystyön, jossa tekoälypohjainen analytiikka on valjastettu tukemaan liiketoiminta- ja asiakaspalveluprosesseja sekä henkilöstön valmennusta. Tuloksena on asiakaspalvelu, joka ei vain vastaa asiakkaiden tarpeisiin, vaan ennakoi ne.

Aiwon Jani Jokela tiivistää yhteistyön tavoitteet:
– Elämme tekoälyn aikakautta, mutta teknologia ei ole itsetarkoitus. Me Aiwolla keskitymme ratkaisemaan asiakkaidemme liiketoimintahaasteita ja tuottamaan mitattavia hyötyjä. Teknologia on työkalu näiden tavoitteiden saavuttamiseksi.

Lisätietoa:
Aiwo: Chief Operating Officer Jani Jokela, jani.jokela@aiwo.ai +358 41 4367596
Lounea: Asiakkuusjohtaja Ari Ringborg, ari.ringborg@lounea.fi, +358 44 7733700